Nové prihlasovacie tlačidlo spoločnosti Apple je vytvorené pre post-Cambridge Analytica svet

Keďže mobilné aplikácie hľadajú alternatívu k heslám, veľké siete, ako je Facebook a Google, sa stali prihlasovacími službami, čo umožňuje, aby vás jedno prihlásenie prihlásilo do desiatok rôznych aplikácií. Pokiaľ budú za vás Facebook alebo Google ručiť, väčšina aplikácií ich rád vezme na svoje slovo a pomocou overených protokolov ako OAuth overí prihlasovacie údaje. Na oplátku veľké spoločnosti zistia, do čoho sa prihlásite a kedy. Je to dobrá ponuka pre aplikácie, ktoré sa snažia vyhnúť treniu procesu registrácie, a jedným z mnohých spôsobov, ako sa veľké technologické spoločnosti stali nevyhnutnými – alebo nevyhnutné, v závislosti od vašej perspektívy.přihlášení.jpg
 
Tento týždeň na svojej konferencii Worldwide Developers Conference hodil do tohto systému kľúč. Táto nová služba je zameraná na spätné zhromažďovanie údajov, pričom s aplikáciou sú zdieľané len minimálne údaje a sľub, že všetky údaje zhromaždené v rámci spoločnosti budú uložené do karantény, takže ich nemožno použiť na iné účely. Ešte dôležitejšie je, že služba bude povinná pre všetky aplikácie iOS používajúce SSO, čo z neho robí okamžitého konkurenta pre ponuky Google a Facebook.heslo.png
 
To by sa mohlo zdať ako zvláštny krok od hardvérovej spoločnosti, ale Apple v uplynulých rokoch vyvinul explicitné úsilie smerom k webovým službám, s osobitným zameraním na súkromie. Nové prihlasovacie tlačidlo sa hodí priamo do iMessage zamerania na šifrovanie a push Safari proti sledovaniu tretej strany, všetko je v súlade so širšou víziou spoločnosti ako čistejšou a kontrolovanejšou alternatívou k zvyšku technologického sveta. Na rozdiel od aplikácie iMessage, tento systém nebude obmedzený na používateľov iPhone. Bude k dispozícii aj v prehliadačoch Android a webových prehliadačoch, čo znamená, že o zámok je menej obáv, ako by ste si mohli myslieť. Znamená to tiež, že systém by mohol osloviť viac užívateľov ako akékoľvek predchádzajúce úsilie, a to tak, aby bol internetový rozsah taký, aký má len málo produktov Apple.