Podnikanie v záhradke

Trendy sú už raz také. Nezastavíš ich. A pravdou je, že čoraz viac ľudí dbá o seba aj o svoje okolie. Mysli do budúcna. Dokonalým príkladom je už pomaly filozofia zero waste. Minimalizmus, skromnosť, recyklovateľnosť. No aj takto môžu vyzerať piliere pre podnikateľov. Čo dnes ľudia chcú? Na čom si zakladajú?

zelenina.jpg

Začiatky sú ťažké
A povedzme si úprimne, ktorá činnosť nie je? Pod nohy sa môžu valiť polená v podobe administratívy, priestorov, obratu. Podmienky hrajú proti vám. Možno na prvý pohľad budete stratoví. Prídu aj chvíle, keď to budete chcieť hodiť na klinec. Nik Vám to neberie. Ľudia však vždy chceli a budú chcieť byť zdraví. O to Vám ide. Postupne prídu aj klienti a tovar sa dá poslať aj cez zásielku.

Reklama všetko zachráni alebo pokazí
Instagram, Facebook…využite moderné technológie, ako prilákať ľudí. Nezabudnite na starých známych a ľudí s Vášho okolia. Každé dobre mienené slovo sa počíta. Skúste to aj s internetovými súťažami, v poslednej dobe je to v móde. No čo je základ: Nestraťte dobrú renomé, buďte vždy priateľský a otvorený a aj keď úroda, bylinky (koreniny) alebo prírodné mydlá budú niekedy slabšie, nevzdávajte to. Šírte pozitívne myslenie okolo seba a ľudia Váš stánok alebo obchod so zeleninou vždy radi navštívia.

Revolúcia
Produkty dovážané zo zahraničia sú tak drahé, že sa pri pohľade na cenovku chce človeku plakať? Vypestujte to, znížte cenu. Nech kvantita a kvalita vašich produktov tvorí symetrickú kalokagatiu. Spoznávajte trendy prichádzajúce zo zahraničia a realizujte ich aj vo Vašom podnikaní. Zaujímajte sa , čo ľudia reálne chcú a vyhľadávajú . V neposlednom rade, aktivita naviac dodá šarm. Spravte malú prehliadku , DOD alebo výstavu či prezentáciu svojich produktov.

koření.jpg

Frajer na záver
A teraz rada pre trochu viac odvážnych. Keď už nadobudnete pevnejšie zázemie, skúste predajňu aj farmu rozšíriť. Viac zamestnancov, kúpte starý priestor s pozemkom. Nemalá investícia. Ako krok do neznáma. Ak to však nie je Vašou šálkou kávy, skúste aspoň rozšíriť svoju predajňu o malú kaviarničku s domácimi limonadami, sušenými čajmi a kávou. Vytvoríte tak užšie vzťahy a pocit príjemnej atmosféry.